October 10, 2011

Sepi Tanpa Sahabat

Assalamualaikum

sekarang pukul 1.09 AM. -11.10.2011
entah ngape.
golek sana sini tk boleh tidur
lalu aku ambil air sembahyang dan tunaikan solat hajat berapa yg mampu
Alhamdulillah.
Baru harini aku berkesempatan. 
sebab aku jenis tidur awal malam. susah nk tgk aku berjaga sampai pagi mcmni.
Aku rasa tenang.
Indah kan.
Kuasa Tuhan tiada sapa boleh tandingi. 

Aku teringat dekat sahabat aku yg paling rapat.
kemana aku mesti dia ada. tapi kemana dia aku takkan ada.
sbb dia ada teman lain. :( sobsobs
hehe

Nurul Atikah Binti Ahmad Rosli.

orangnya seindah nama nya.
sifatnya juga seindah rupa nya.
hehe

aku rasa mcm teringin nk tanya kt dia soalan2 ni.

1- kau sayang aku?
2- kalau jadi apa2 kat aku,apa kau buat?
3- kalau aku dah tkde kt muka bumi ni macam mana?

entah knapa. kepala hotak aku asik pikir kan soalan merapu mcmni.

sebab hati aku terlalu syg kan dia.
kenapa?
aku tak tahu.

zahirnya aku tk pernah tunjuk prasaan syg aku walau dkt sapa2 pun.

tapi dia pernah tya kat aku 'kau sayang aku tak?'

'SAYANG!'

Eyka ,kau ingat tak waktu Qiamulalail form4?
kau jadi Ketua kan?
pukul 3 kita kene bangun. kena dera dgn kakak2 tu.

budak2 lain lambat buat bulatan. tapi kakak tu marah kau. maki kau. salahkan kau.
aku tktahu nk buat apa waktu tu. aku serba salah sgt.
waktu tu aku rasa nk maki balik kakak tu. 
kau kena pukul. aku tahu kau sakit. tpi kau masih tk menangis.
kau kene buat ketuk ketampi di hadapan semua org.
kau SEORANG sahaja kene
aku bersalah sgt.
tapi masanya kene ketika kakak tu cabar siapa2 berani lawan dia.
kakak tu jerit 'ada siapa2 berani,mai depan lah!'

tiba-tiba ade sorang minah ni jalan dgn belagak,tgn dimasukkan ke poket. jalan ke depan kakak tu.
minah tu nangis2 cakap ,
'kakak kalau nk marah marah kami semua!'
'bukan salah dia seorang'
'kalau nk denda,denda kamu semua!'

kakak tu ckp 
'ish kau ni! kau belah! asal kau nk sebok! belagak hebat ah!kau dah kuat sgt lah ha ?!'

waktu tu kedengaran tangisan yg kuat! meraung raung!
semua budak menangis!
kau tahu dalam hati aku memaki2 akak2 tu.
diorang kejam!
kejam!

kakak tu tetap tk bagi minah tu selamatkan kau.
aku mmg berani tentang pcakapan yg mcmtu
tapi aku dlm keadaan nangis. mulut aku tk boleh bckp ape2. yg aku buat aku hya diam dan tgk aje

lepas tu mcm2 kejadian berlaku.kan?

dari A smpai Z.
Siapa yg pernah buat salah/dosa kene denda duduk sorg2 kat kwsn sunyi.

mcm2.
makan same2 dalam talam. main syuap syuap. (:

tu hanya sikit ja. igt tk waktu kakak2 tu brgaduh/bertekak. kite lari same2 kan.

Tapi rupanya ada hikmah di sebalik kejadian tu
aku bersyukur sangat2 benda ini berlaku sbb aku peroleh byk manfaat.

Ya Allah.aku rase itu satu2 nye pengalaman yg paling aku akan ingati dan msih segar dalam otk aku ni ha.

Aku nk kau tahu.
Minah tu sayang sangat kat kau
Dia takkan tengok kawan dia dalam kesusahan dan apa jua situasi nya
Minah tu sngat setia menemani kau,Eyka
Minah tu lah akan jadi sahabat kau sampai hujung nyawa dia.
Minah tu sayang kat kau dan hargai kau.
Aishiteru