February 22, 2012

Fitnah Orang Pada Kita #2

Assalmualaikum. 
Assalamualaikum. Dengan nama Allah Yang Pemurah lagi Maha Penyayang.
kami masih ada agama. Islam. hidup insyaAllah berpaksikan Islam dan agama yang 1.
Kadang mulut percakapan itu bisa lagi dari pedang untuk membunuh orang.
Fitnah!
Dosanya lebih dari MEMBUNUH!
apa yang mahu lagi. kesenangan kemewahan semua telah diberi dan dilimpahkan kepada mereka tapi sayangnya tidak pandai bersyukur malah berlagak. bongkak! menunjuk! barangkali munafik!
tambah menyedihkan makan duit judi! adakah itu salah satu rezeki yang diberi? kesian....kesian pada anak mereka yang tidak bersalah dan mengikut telunjuk ibu bapa mereka yang disangka boleh dibuat contoh.
kesian lagi anak mereka yang sedang bersekolah makan..makan duit haram!

mulanya kami sekeluarga berkawan rapat. sampai kemana sahaja dia akan bawak aku. akan belikan macam2 untuk kiteorang. tetapi bila kekayaan datang walaupun dr sumber haram mulalah lupa
lupa daratan...lupa kesusahan dulu. semuanya ASYIK! TAKBUR!

sehinggakan dulu mama carikan dia kerja ditempat sama dgn mama.
selepas dia dpat kerja sama,setiap hari mereka akan pergi kerja bersama. 
lama kelamaan......
ini yang berlaku.
menjaja cerita berbagai rupa pada rakan rakan lain. mama sedih! mama berdoa siang malam! kenpa ini jadi!?
mama mengadu pada kitaorang..pada abah.
tak cukup dgn itu dia menuduh mama mengata yang bukan2 tntg dia pada suaminya. Pernah suami dia datang dan serang abah ditempat kerja...di tengah panas terik...abah kata kalau dia betul mari jumpa depan depan. temukan isteri awak dgn isteri saya. kami tak takut kalau kami benar.
tapi dia samasekali menolak utk berbincang! apatah lagi bersua muka! lalu berlalu pergi.
disitu nampak kepincangnnya SIAPA SALAH SIAPA BENAR!
mama menangis lagi...

tak cukup dengan itu perempuan jalang itu memancing anak2 teruna dan semua rakan2 mama yang lain dengan membeli dan belanja makann tengahari bersama pakej air bungkus SETIAP HARI!!! duit tengah banyak.....
tapi dia tak sedar...ramai lagi dibelakang mama....RAMAI!
tak lama.....duit habis....anak2 teruna lari.....tahu itu semua umpan... tak kenal pun masih menonong nak kawan dgn semua orang. wthell kau....

adik beradik dia semua dah masak dgn perangai dia....anyway aku bkn nak bukak aib...tapi aku geram!
sudah berjuta kali aku sabar....sebab mama suruh kami diam...mama suruh kami biarkan...
ikutkan hati mahu saja aku ketuk pintu dia baling kasut kat dia maki hamun dia sampai dia terdiam.
suruh dia sedar diri apa yang dia buat kat kami sekeluarga adalah DOSA!

suami dia....kesian...tidak pernah kenal perangai isteri dia yang sebenar...aku tahu semua pasal dia...dia curang! dia berzina dgn laki lain! tapi suami dia tak pernah tahu! hanya ikut telunjuk! semua benda diberi.
hanya mahu mem 'protect' isteri dia tapi padahal....dah bermacam bini dia sendiri buat...kesian.....!

semalam 22/2/2012 dia telah bagi notis 24 jam berhenti kerja dkt bos mama! mama hepi sangat! kawan2 mama sangat hepi jugak!! ma siap belanja kitaorg nasi ayam! yipppie!
tapi disebalik itu fitnah datang dari mulut dia!!

dia berhenti sebab kaki dia sakit. katanya lagi bernanah/berair dan sebagainya...katanya lagi dia dah pergi jumpa bomoh..semua bomoh cakap dia dah terkena SIHIR! yang dihantar oleh kami sekeluarga!

bila aku dapat tahu ini...terus aku gelak! aku taktahu apa motif dia cakap macmtu. adik aku cakap 'dah nak blah bawak habis sial kau takpayah tinggal' tapi pendapat aku mungkin dia malu nak berhenti. dia tak puas hati dengan mama sbb tiada siapa lagi berkawan dgn dia sekarang.semua orang di pejabat dh kenal perangai dia! dia nak balas dendam jadi buatlah fitnah macamtu
DEMI ALLAH KAMI TIDAK PERNAH MENGENALI BOMOH SYIRIK JUGA MENGHANTAR SIHIR ATAU APAPON YANG MENYAKITKAN ORANG. KAMI TAHU ALLAH ADA BERSAMA ORANG YANG DIANIAYAI. IM PLEASED WITH MY LORD. JAZAKALLAH
tolong hentikan fitnah...tak penatke!?
kalau kaki kau sakit aku pelik kau boleh je bawak kereta kehulur kehilir...demi nk jmpa jantan simpanan kau?
ah sudahlah.

kami sekeluarga tumpang gembira diatas keberhentian anda bekerja di tempat itu...akhirnya semua kawan2 mama gembira dan semacam 1rahmat datang. Alhamdulillah...anyway kiteorang tengah cari tarikh sesuai untuk buat kenduri..
sebab mama pernah nazar dulu nak buat pulut kuning bila dia behenti dan sekarang dah termakbul...sabar mama dah boleh simpan...mama we ll always behind you.
i love you more than everythiing

kalau korang anggap kami kejam,mereka lagi kejam.itu terserah. aku hanya melepaskan geram diblog ini sahaja....banyak lagi yang berlaku tapi biarlah setakat ni aku lepaskan. kalau ada lagi,aku akan keluarkan semua yang maut.
#boleh korang tgk mak sendiri menangis sbb orang buat macam2 kat dia? then ma diam tak melawan. boleh korg tgk??

Assalamualaikum.