May 25, 2012

Janganlah.

hai assalamualaikum 
dunia ini memang tak selalu cerah
sebab kadang dia hujan mestilah cuaca dia gelap
kalau panas mestilah cuaca dia cerah
tapi kadang tak dapat diramal
cerah cerah tiba2 hujan dalam cerah yang dinamakan hujan panas.
apa apalah.

aku dengan diri aku
masih berada dihaluan yang betul
tapi kadang terkandas.
terlalu biadap
aku cuba jadi makhluk paling cool tapi tamsilnya akulah paling pemarah
pantang dicabar
dulu abah sangat kool tapi sekarang babahlah paling pemarah.
jadi itu memang manusia? berubah tak kira masa.

ikut situasi.
aku diambang kekeliruan dan kekusutan
akhirnya aku cari peneman jugak
tenang berjumpa si dia.
luahkan segala masalah.
tapi terkadang dia yang membawa masalah.
itu lah cinta
asam garang/garam rumah tak bertangga.


mata aku tak bisa menipu tapi dibelakang akulah johan pura-pura
nampak aku senyum?
aku harap senyum tu masih wujud jika dia hilang dipandangan.

nampak keronsoian beliau?
dia runsing
dan aku faham
masih sukar lagi menyesuaikan diri jika berjauhan

lalu suatu malam aku terangkan.
dulu tika dia tinggalkan aku.
tanpa sebarang berita
mungkin ceritanya sesetengah kenalan kami tahu
kerna tak perlulah ku ungkitkan lagi
biarkan ia jadi kenangan

kau hilang. kau menyepi
aku tangis dibelakang.
cuba kuat
bangkit dari jatuh
lalu ke berjalan perlahan dan mencari pautan untuk ku berdiri

itu dulu. ia sukar dilupakan
jadi dia mengerti bagaimana.
Alhamdulillah


akhirnya sudah terjadinya 3janji.
malangnya ia bukan 3janji lagi
tapi sudah menjadi 4janji sebabnya kami tambah 1lagi janji.

itu saja coretan aku
kenapa 'Janganlah' ?

sebab 55peratus kebarangkalian dia akan berpindah ke selangor.
untuk itu mari persiapkan diri

berlalu pergi........
tapi engkau tidak ku lupa
jadi memori 
kisah cinta yang abadi
semoga sampai syurga
biar apa kata orang kita masih berpacaran.
X